lørdag 3. mars 2012

Buzzador - Jeg har testet Carbaderm

Jeg har testet hudkremen Carbaderm


 Dette er jo ikke et spesielt bokrelatert innlegg, men jeg ville bare fortelle litt om kremen jeg tester/buzzet gjennom Buzzador. Jeg fikk her om dagen disse to 150 ml Carbaderm kremene med og uten parfyme i posten for å teste de. Nedfor vil jeg fortelle hva det vil si å være en Buzzador, litt om produktet Carbaderm og hva jeg synes om produktet.

Hva det vil si å være en Buzzador

Jeg er en Buzzador. Det vil si jeg har meldt meg opp som det frivillig på Buzzador sine hjemme sider for å teste ulike produkter eller tjenester. Som Buzzador får du tilbud om et produkt/tjeneste du kan prøve ut hjemme og dele med andre. Hittil har jeg testet ut ketchup, lukte spray å ha på do, en hårfjerningsmaskin og nå tester jeg kremen Carbaderm. 

Jeg får produktet sendt i posten med prøver som deles ut til venner og bekjente. Jeg må deretter fortelle om produktets egenskap og hva det å være Buzzador innebærer. Slik vil flest mulig får vite om produktet i min omgangskrets. En slags munn til munn reklame. De forteller kanskje om produktet videre til neste person, som forteller kanskje det videre til neste person igjen osv.

Etter hver produkttest (som går over en viss tid), må jeg svare på en rapport med spørsmål om produktet/tjenesten. Det er veldig enkle spørsmål. Jeg må foreksempel si hvor mange jeg har Buzzet til (reklamert til), og fortelle Buzzador om hva som er blitt sagt om produktet og hva jeg selv mener.  

Da har dere fått vite litt hva en Buzzador er, spennende ikke sant. Jeg synes det ihvertfall. Har du lyst å bli en Buzzador er det bare og melde seg på deres hjemme sider eller gi meg mailadressen din, så kan jeg sende deg mail hvor du kan melde deg opp. Buzzador holder også til på facebook




Om hudkremen Carbaderm

En smidig, og myk og sunn hud er avhengig av et høyt fuktighetsnivå og en fettbalanse som gjør at du beholder fuktigheten i huden.

Carbaderm er en mykgjørende og fuktigbindende krem som finnes med og uten parfyme. Kremen innholder karbamid, et av hudens naturlige fuktighetsbevarende stoffer, i tillegg til fuktighetsgivende og mykgjørende ingredienser.

Det høye innholde av fuktighetsbevarende karbamid reduserer behovet for et ”overdrevent” tykt fettlag på huden. Dette gjør Carbaderm ikke virker ”fet” når den påføres huden.

Carbaderm og ”problemhud”: Carbaderm er meget velegnet for personer med tendenser til atopisk eksem eller psoriasis.

Daglig hudpleie er spesielt viktig dersom man har tilstander i huden som for eksempel eksem. Tilføring av fuktighet, fuktighetsbevarendestoff og fett brukes ofte som en del av behandlingen ved utbrudd av eksem – ofte sammen med annen medisinsk behandling.

Forebygge utbrudd av eksem: I ”de gode periodene” av eksemtilstand er det også meget viktig å pleie huden for å forebygge utbrudd av eksem, og for å redusere eventuell kortisonbruk. Det er viktig at kremen du bruker er en krem som for deg er god å smøre på huden, og som kjennes behagelig ut, slik at du smører så ofte som du burde.

Riktig og god hudpleie kan forlenge de ”gode periodene” og derved også redusere eventuell kortisonbruk. Barn over spedbarnsalder kan bruke kremen også. Vil du vite mer har de også en facebook side. Kremen er å få kjøpt på Boots, vitus apotek og ditt apotek for 99 kr (150 ml tuber), med og uten parfyme.


 Min mening om hudkremen Carbaderm

Det har vært et morsomt produkt å teste ut. Det har hvert enkelt å buzze om produktet og å få bekjente til å prøve det ut. 

Jeg har hvert veldig overrasket over kremen. Den er jo god. Jeg sliter med veldig tørr hud, spesielt nå i vintermånedene når tempraturene skifter fra mildt den ene dagen til bitende kulde den neste.

Kremen er tykk, og bruker litt tid på å trekke inn i huden, men når den er trekt inn går den ikke vekk med det første. Kremen har holdt hendene mine fuktige nesten gjennom hele dagen og det er sjelden at kremer gjør. Som regel etter en håndvask må man smøre på nytt. Men hendene er like smidige etterpå.  Kremen er som sagt tykk og bruker noe tid å trekke inn, men den er ikke oljete etter påsmurning. Da mener jeg at man går ikke med glatte nysmurte hender så veldig lenge etterpå og feks slik at man ikke kan lese på Kindelen sin uten og etterlate flekker på den. Noe som er veldig irriterende med andre kremer.

Jeg liker også at kremen er parfymefri (ikke at jeg er allergisk) og at den kan brukes over hele kroppen. Jeg har brukt de stort sett over alt, men ikke i ansiktet for det synes jeg den var litt for tykk til, så det vil jeg ikke anbefale den til. Annet en på små problemområder, som virker veldig bra.

Carbaderm høres litt sykehusaktig ut, litt sånn tatt fra medisinens verden. Men det er jo bare små pirk jeg har å klage på. Jeg må klage litt på den parfymerte kremen for den lukter gammeldags overparfymert såpe. Ikke bra, ble etterhvert veldig kvalm av lukten, så jeg måtte legge den vekk. Anbefaler den uten parfyme. Jeg synes tubene også er av bra størrelse og ha på nattborde, men ikke i vesken. Så jeg kunne tenkt meg tuben i mindre utgave også. 

Jeg tror jeg kommer til å fortsette å bruke denne kremen siden huden min har elsket den. Hendene mine har ikke hvert så lite tørr som i denne testperioden.







God helg!



6 kommentarer:

  1. Bra produktomtale:) kanskje jeg bør sjekke den ut ettersom jeg er plaget med psoriassis/eksem.

    SV;Anbefaler "Mørk Engel" ble ferdig med den i går(fredagen). Skal skrive en bokomtale om den snart:)

    SvarSlett
  2. Spennende! Denne kremen må jeg absolutt sjekke ut nærmere. Skøy å være Buzzador, ikke sant? Klem fra Anette :)

    SvarSlett
  3. Takk Nina C, anbefaler den veldig. Hadde en testperson som plages med eksem, hun likte den veldig godt. Gleder meg til å lese bokomtalen:)

    Hei Anette, anbefaler å skjekke den ut:) Veldig morsomt å være Buzzador, man vet jo aldri hva man ender opp å prøver:) Klæm tilbake:)

    SvarSlett
  4. Så spennende, no er eg også blitt en Buzzador! Gleda meg :-))

    SvarSlett
  5. Så gøy å høre Kristine:)Det er veldig morsomt å være Buzzador ihvertfall, men jeg kan jo si at de ikke sender så veldig ofte ut forespørsler, men da blir det jo ikke no stress heller:)Kos deg som Buzzador, håper du får noe bra å teste ut:)

    SvarSlett