tirsdag 9. oktober 2012

Boken på vent # 10

Boken på vent # 10
When the Sea Is Rising Red av Cat Hellisen


Idag har jeg kastet meg over utfordringen "Boken på vent" som holdes av 
Beathe som har bloggen "Beathesbokhylle". Har du lyst å se hva andre har på vent i bokhyllene sine eller vil være med på å delta, er det bare å trykke på linken over.


Boken jeg har på vent har jeg vunnet av Sindre som har bloggen SecretPrivilege og jeg vant den for en god stund siden. "When the Sea Is Rising Red" av Cat Hellisen høres veldig spennende ut, men som med alt annet som er på engelsk kvier jeg meg litt å starte på den. Men dette har jeg tenkt å gjøre noe med. Man blir jo ikke bedre i engelsk ved å ikke lese engelsk, så her må jeg skjerpe meg. Her kommer litt mer om den:


Foto: Cdon.com

In Pelimburg - city of storm and sea and spray - magic is power. Both are controlled by an elite class, who inhale scriven dust to enhance their natural talents. 
   As the only daugther of the city`s founding family, felicita has a luxurious but narrow life, one that is ruled by a list of traditionally acceptable and appropriate behaviors. When her dearest friend , Ilven, throws herself over the cliffs and into the sea to escape an arranged marriage. Felicita chooses freedom over privilege. She fakes her own suicide and escapes to the slums, leaving behinde everything she`s ever known, including the means to practice magic. Soon she`s living in a squat, working as a scullery girl, and falling hard for charismatic renegade Dash while also becoming facinated by the strange, thrilling magic of vampire Jannik. 
   Then translucent corpses begin to wash up onshore. As it becomes clear that Iiven`s death has called out of the sea a dangerous, wild magic that the upper class whit their sciven are powerless against, Felicita must decide where her true loyalties lie - whit the family she`s abandoned,  or whit those who would harness this dark power to destroy Pelimburg`s caste system, and the whole city along with it (Fra vaskeseddelen).


Ønsker alle en fin tirsdag!





6 kommentarer:

  1. Virker som en bra bok det der,Isabella! Kjenner veldig godt til det der med å lese på engelsk,der må jeg også skjerpe meg. Har 2 bøker til som jeg "må" lese om jeg skal klare min egen utfordring dette året.Med ordbok ved siden av skal det jo gå greit.

    SvarSlett
  2. Høres spennende ut. Det eneste jeg har lest på engelsk er de 3 første Harry Potter bøkene. Liker best å lese på norsk.

    SvarSlett
  3. Virker som en bra bok det:)

    SV;Jeg skal selv prøve å få startet fra begynnelsen med Maria Lang sine bøker=) hehe. Har det med å begynne litt å feil ende med krim. hehe:)

    SvarSlett
  4. Bra innstilling - man blir bare bedre på ting hvis man utfordrer seg selv:)

    SvarSlett
  5. Så du har også vunnet bok - gratulerer!
    "Man blir jo ikke bedre i engelsk ved å ikke lese engelsk", godt sagt! Slik tenkte jeg også da jeg tok opp igjen lesing av engelske bøker.
    Boken du har på vent høres virkelig spennende ut, gleder meg til omtale når du har lest den :)

    SvarSlett