tirsdag 28. mai 2013

Boken på vent # 23

Boken på vent # 23
Vannmelonen av Marian Keyes


Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!

...

Oi! Har det virkelig gått en uke alt. Tiden går så alt for raskt for tiden. Har da vært både på reisefot (Tromsø, Nordreisa og Alta) og i konfirmasjon i de siste dagene og det har vært deilig å se igjen både familier å venner opp i den vakre Nord - Norge som skinte strålende i sin midnattssol når jeg ankom  Nesten synd å dra der i fra igjen. Men arbeide og hverdagslivet kaller. Fikk da med meg mange gode minner på veien. Men jeg fikk også litt nytt lesestoff og dagens bok på vent kommer fra en bruktbokhandel i Tromsø. Kjøpte selvfølgelig noen flere bøker, men de skal jeg komme tilbake til ved en annen anledning. Boken jeg snakker om og gleder meg til å ta fatt på er Vannmelonen av Marian Keyes. Boken har jeg hatt veldig lenge lyst til å lese og endelig datt jeg over den for en billig penge. Nytes i sola skal den ihvertfall for dette må jo være bra sommerlektyre. Her kommer litt mer om den:



Baksiden av boken sier:

Det var ille nok at min elskede James dumpet meg på dynga rett etter jeg hadde født hans barn. Men å vrake meg for en skreppe som ikke engang er tynn, var virkelig å strø salt i fødselsårene!
   Men stakk gjorde han, slasken. Og der satt jeg igjen med et hylende spedbarn, brustent hjerte, vrengt livmor og en kropp som en VANNMELON.
   Så jeg dro hjem til familien min for å sørge i fred. Og sørge gjorde jeg. En stund. Men så begynte hjernecellene å våkne. Hvorfor skulle jeg la den fordømte svikeren vinne? Hadde ikke jeg også rett til ett lykkelig liv, kanskje? Så da James plutselig dukket opp igjen, fikk han sitt livs sjokk. 
Ha! Det føltes godt!


...

Ønsker alle en videre fin tirsdag!



8 kommentarer:

  1. Har akkurat kommet meg inn etter en heldag utendørs i sommerværet. Og nå må jeg kommentere noen blogger. Denne boka høres ut til å være en perfekt lett sommerbok! Er notert.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine ord,Isabella:)Tenker det var kjekt å treffe familie og venner igjen,alltid like kjekt det. Boken du har valgt står høyt på ønskelisten min,så kanskje den blir kjøpt og lest i løpet av sommeren? Tusen takk for påminnelse. Ønsker deg en fin kveld:) klem

    SvarSlett
  3. Jeg har ikke lest noen bøker av Marian Keys, men umiddelbart slår den meg likevel som en sommerbok :-) Jeg skal ha tre uker ferie i juli og må tenke på hva jeg skal ta med meg. Jeg tror som regel at jeg skal få lest mer en jeg gjør. Sommeren er for å være sammen med familie; de to første ukene - min manns familie, og den siste - min familie. Og da vil jeg jo prate med dem og gjøre ting sammen med dem Men forhåpentligvis blir det sol og tid for soling, for da må jeg ha en bok :-)

    SvarSlett
  4. Høres ut som en festlig bok :)

    SvarSlett
  5. Kan jo være kos å lese i varmen denne, selv om jeg foretrekker annen litteratur.:)

    SvarSlett
  6. Perfekt sommerlektyre tror jeg. Marian Keyes pleier hvert fall være det. Nå skinner sola også, kos deg!

    SvarSlett
  7. Hehe, handlingen til boken fikk meg til å tenke på slagordet "Don't get mad, get even!" Love it ;-)

    SvarSlett
  8. aariho, man trenger av og til litt lettlest sommerlitteratur og jeg tror denne kanskje er bra:) Herlig med det fine været:) Nesten litt farlig å sitte ute å lese, man blir jo bortevekk og før man vet ordet av det ser man ut som en hummer. Husk solkrem!:)

    Beathesbokhylle, var veldig koselig å treffe familie og gamle venner. Ingenting slår litt mimring om gamle dager, hehe:) Har hatt den lenge på ønskelisten min og ble så glad når jeg fant den for en billig penge og i fin stand:) Kos deg videre!

    astridterese, har akkurat samme problem. Tror jeg skal få lest såååå mye, skjer jo aldri. Men gode familieminner er jo viktig å få med seg også. Bøkene tar jeg som regel fram på kveldene og da er det jo ikke alltid man får lest så mye. Kos deg i våren!:)

    Lenes blogg, håper å få ledd en del:)Ha en festlig kveld:)

    Anita Ness, smaken er som baken:) Leser ikke så ofte slik litteratur, men koser meg godt når jeg gjør det. Man trenger litt morsomme og lettleste bøker imellom. Ha en fin kveld:)

    Karete, tror også det vil være passende:) Hører sola skal skinne imorgen også, her må man bare nyte:) Kos deg du også!:)

    Stjernekast, hehe likte det slagordet godt og veldig passende tror jeg:)Gleder meg til å finne det ut:) Ha en herlig sommer/vår kveld:)

    SvarSlett