tirsdag 18. juni 2013

Boken på vent # 26

Boken på vent # 26
Piknik under en grønn paraply av Barbara Samuel

Foto: Beathesbokhylle

Det er den herlige Beathe med bloggen "Beathesbokhylle" som har laget denne flotte utfordringen. Hun lurer på hvilken bok du går å venter på å få lese, og som det har vært meningen du skulle ha lest på en stund. Det kan være en gammel bok eller en helt nye en som du har på vent. Bare å kaste seg med, ved å trykke på linken over!
...

Idag koser jeg meg med boken Botticellis hemmelighet av Marina Fiorato. Den virker lovende så langt, jeg ble fanget allerede ved de første sidene. Er da en liten murstein på 616 sider, så den vil jeg nok bruke en del tid på. Men det er godt å være kommet igang med den utvalgte sommerlitteraturen. 

Selvfølgelig har jeg allerede bestemt meg for en annen bok jeg skal lese og har liggende på vent. Har da ikke hatt den lenge på vent, siden jeg tok den fra biblioteket igår etter en venninnes anbefaling. Klarte bare ikke å la være enda jeg har laget meg en liste over hva jeg skal lese denne måneden, jeg tror at jeg må snike denne inn. Boken jeg snakker om er Piknik under en grønn paraply av Barbara Samuel. Virker som en fin historie også liker jeg at det er lettlest litteratur, noe som passer godt som pause litteratur imellom en murstein. 


Foto: Cappelen Damm
  
Fra baksiden av boken:

Nicole Carrington kommer i skade for å brenne ned huset sitt - det eneste hun sitter igjen med etter et smertefullt skilsmisseoppgjør. Eksmannen har flyttet til California, med datteren deres og en ny kvinne. Selv mangler hun både hjem og jobb, selvtillit og en god forsikringsavtale. 
  Nå blir Nicole tvunget til å bygge opp en ny tilværelse, med alle de fallgruver og muligheter det medfører. Hun drømmer om å åpne sitt eget parfymeri, med egenproduserte dufter. Men å satse på kjærligheten for andre gang, vet hun ikke om hun våger riktig ennå...

Barbara Samuel har skrevet mer enn 25 bøker, både samtids- og historiske romaner, samt tre antologier. Videre har hun vunnet en rekkepriser for sitt forfatterskap. Hun er bosatt i Colorado Springs, USA. 

...

Her virker som det er full rulle med en gang. Ikke bare bare å komme seg etter en husbrann og hjertesorg som jeg skjønner, tror det blir spennende lesning. Håper på en dæsj humor også. Virker lovende!


Ha en fortreffelig tirsdag! 





6 kommentarer:

  1. En skulle tro at det var nok med å ha kjærlighetssorg om ikke huset skulle brenne ned også, denne må jeg notere meg. Har ikke hørt om denne eller forfatteren før for den saks skyld, så dette må sjekkes ut. Likte coveret godt:) Kos deg med boken du leser nå og denne når det blir dens tur. Ha en strålende tirsdag!

    SvarSlett
  2. Botticelli er vidunderlig, men den tar sin tid, så kanskje biblioteksboken skal smite seg foran? Alltid gøy å lese bøker på anbefaling fra andre. Denne har jeg ikke hørt om, håper du liker den :)

    SvarSlett
  3. Botticelli....660 sider, jeg har visst en del musteiner på lur for sommerlesing, but who cares? ;)

    Denne piknikboka så da lett og lur ut.:) Fin dag til deg Isabella.:)

    SvarSlett
  4. Enig at den virker lovende. Og omslaget; det bare oser sommer av. En bok på 616 sider, den du leser nå, "liten" murstein, for meg er det en stor murstein. Men den jeg leser nå er bare 300 sider. Men liten skrift og ingen kapittelinndeling eller luft, så den tilsvarer nok minst 400 sider. God, men tar laaaaang tid.

    SvarSlett
  5. Det er deilig med litt lettleste bøker av og til :)

    SvarSlett
  6. "iker jeg at det er lettlest litteratur, noe som passer godt som pause litteratur imellom en murstein" - jeg liker også å lese på den måten!

    SvarSlett