mandag 23. juni 2014

Nytt i hus # 4

Nytt i hus # 4

Nå er det veldig lenge siden jeg har hatt et innlegg der jeg viser frem mine nyinnkjøpte bøker, men må innrømme jeg ikke har vært den store handleren på område i de siste månedene, så derav ikke så mye nytt å vise til før nå. Men idag (lørdag)bestemte jeg meg for at jeg skulle belønnes hvis jeg gikk meg en tur til byen med ihvertfall med en ny bok, kom da hjem med to. Så jeg synes vel jeg var riktig så flink. Må da si at jeg følte meg som den vikingen som trosset værgudene og gikk i grått og ganske så kaldt vær hele den lange veien. Måtte til og med både ha lue og et lite skjerf på, men det mest spesielle av alt var at det nesten var folketomt hele veien. Kanskje jeg var litt tidlig ute, men jeg liker å tru at jeg kanskje var litt tøffere en de fleste andre. Må da si jeg kom meg inn i grevens tid igjen for da kom regnet på full guffe, og det var egentlig bare å sett seg ned i sofaen med ullpleddet og nyte bøkene, bloggene og alle tv-seriene mine. Har absolutt ikke tenkt å rikke meg av flekken før jeg må. Men her er mine nye innkjøpte bøker: 



Har endelig fått meg Persuasion av Jane Austen i hus og den har et aldeles nydelig bokomslag (Canterbury Classics). Man ser det kanskje ikke like godt på bildet, men den er i en nydelig blå farge. Jeg liker at den er enkel og har litt sitater fra boken (tror jeg) inngravert i trekket/omslaget. Nydelig! Valget på Norli sto mellom denne til 129 kr og en til 29 kr, men kunne ikke gå fra denne. Den vil ta seg tross alt mye bedre ut i bokhyllen min. Kanskje jeg må prøve å skaffe meg flere av disse etterhvert, de kommer jo i så mange fine farger.Man betaler jo gjerne litt ekstra for at de skal se bra ut også, eller? Gleder meg til å lese den for første gang. 



Foto: Cappelen Damm
Leser for tiden på Ruta Sepetys andre bok Out of the easy og den liker jeg så godt at jeg bestemte meg for å titte etter den første boken av henne. Jeg fant den på norsk der den heter En spire av håp. Har god tro på at dette er en bok jeg kommer til å like. Bøkene er frittstående og handler om helt forskjellige ting. Bokelskerinnen har skrevet en kjempefin omtale av den første boken, mens Flukten fra virkeligheten har skrevet en kjempefin anmeldelse av andre boken, og det var anmeldelsen som fikk meg til å kjøpe den med en gang. Les, les og les!Love it!



Jeg har også kjøpt meg noen nye Kindel bøker i det siste på Amazone. com, må jo ha litt nytt liggende mens man venter på den herlige sommerferien! Fant da noen bøker som jeg hadde glemt og har kjøpt for lenge siden, derfor ble det så mange. For det er bare de tre første som ble kjøpt i forbindelse med ferien. Gleder meg da til å lese mer på engelsk, må jeg si at dørstokk mila er blitt mye lavere siden i fjor, det er rett og slett blitt mye enklere å plukke opp en engelsk bok. Ble jo nesten skuffet når jeg ikke fant boken over på engelsk, det må jeg innrømme ikke har skjedd før, bruker som regel å være omvendt, er ikke den på norsk ennå?. Her er de gode nye bøkene:


Foto: Bokelskere.no 
Eleanor & park av Rainbow Rowell har fått så mye skryt både av youtube bloggerne og dere der ute. Jeg er så nysgjerrig på denne boken, men prøver å ha forventningene litt nede siden den har fått så mye oppmerksomhet for da bruker fallhøyden å være stor. Jeg går ihvertfall tenkt å møte den med et åpen sinn. 








Foto: Bokelskere.no



Fangirl av Rainbow Rowell har jeg hørt like mye godt om som Eleanor & Park. Mens jeg håper på masse love i boken over, håper jeg på masse humor her, kanskje inneholder den begge deler. Jeg vil jo le litt igjennom sommeren. Har med viten og vilje et åpen sinn her også, og jeg må innrømme jeg ikke helt har oversikten over hva jeg går til her. Så dette blir jo litt spennende! Tror jeg kommer til å sluke begge disse bøkene. 





Foto: Bokelskere.no

We Were Liars av E. lockhart er en bok jeg nettopp har hørt om på youtube, den har virkelig blitt pratet om der av forskjellige anmeldere. Noen har likt den kjempegodt og noen sånn midt på treet, og alle har vært veldig hemmelighetsfull på hva den handler om, så av nysgjerrighet måtte denne skaffes. Spennende! Håper jeg blir en av de som liker den veldig godt. 





Foto: Bokelskere.no
Silver Sparrow av Tayari Jones kjøpte jeg for veldig lenge siden, men hadde helt glemt den før jeg tittet hva jeg hadde på nettbrettet mitt nå nylig. Jeg klør meg litt i hode over den, kan ikke huske hvorfor jeg har kjøpt den i det hele tatt. Men det må være på grunn av historien, for den virker interessant. Handler visst om to søstre som er blitt adskilte av en eller annen grunn, men det er bare den ene som vet om den andre, de møtes visst og jeg vet ikke hvor den går etter det. Sorry at jeg har så lite å si om denne altså! Blir spennende å løse mysteriet, så skal dere få vite mer. 



Foto: Bokelskere.no
If i stay av Gayle Forman har jeg fått tips om på youtube den også, tror jeg. Har fulgt mye med der i det siste, er jo så morsomt å få noen nye lesetips via en liten filmsnutt. Følger dere mye med der? Vet lite om handlingen her også sånn i farta, men tror den er spennende. Den har ihvertfall fått gode terningkast. 








Foto: Bokelskere.no
Har hatt Legend av Marie Lu lenge på kindelen min, og jeg må si det klør litt å starte på den. Men jeg har så mange serier jeg vil avslutte før jeg begynner på den slik at den får min fulle oppmerksomhet. Gleder meg fordi jeg har hørt så mye godt om den. Kanskje til høsten. 









...



Ble noen bøker til sammen, men jeg må innrømme det var da en skikkelig fin bunke med bøker også, synes ikke dere det?! Har dere lest noen av disse? Var de så bra som dere trudde? Kommer nok til å legge noen av disse på sommerlese listen min, så dere får sikkert se noen av de gå igjen da. Kos dere masse med bøkene deres! 





10 kommentarer:

  1. Så mange spennende bøker du har foran deg! Jeg drar på ferie nå, og har med bare to bøker. Regner med at det er mulig å kjøpe Pocket på Værnes! Men frst noen dager på hytta. Ha en fin sommer!

    SvarSlett
  2. Eg er skikkeleg misunneleg på deg som skal lese Persuasion for fyrste gong. Det er mi favoritt-Austen, og ei bok eg kan plukke opp og lese eit avsnitt her og eit avsnitt der, og likevel få med meg heile historien.

    Utgåva er jo og nydeleg. Eg har ein utgåve frå Penguin Deluxe, og er enig i at ein betaler for omslaget. Det er ingenting som er så lite inspirerande som eit omslag du i grunnen ikkje liker.

    Ha ein fin dag, Isabella!

    SvarSlett
  3. AH, den utgaven av Persuasion var fin! Jeg er på utkikk etter fine Jane Austenutgaver og denne her falt jeg pladask for. Takk for tips! Mange fine bøker her, da er det godt å krype under pleddet:-)

    SvarSlett
  4. Jeg har kjøpt The complete collection of Jane Austens books til Kindelen for 99 cent :-) Så jeg håper på å få lest hvert fall en av dem i sommer. Jeg skal ta med Kindelen på ferie, men jeg har fryktelig mange papirbøker å lese så jeg vet ikke om jeg får bruk for den :-) Jeg måtte lade den her en dag og fant bøker jeg nesten ikke kan huske jeg hadde kjøpt så jeg burde virkelig ta meg en skikkelig lesestund på Kindelen :-)

    SvarSlett
  5. Jättefin utgåva av Persuasion. Rainbow Rowell är jag lite nyfiken på att testa.

    SvarSlett
  6. Bortsett fra Jane Austen da, så har jeg ikke hørt om verken forfatterne eller titlene. Skal si du var tøff som våget deg ut i ruskeværet som var i helgen. Her i Bergen hadde vi bare vind og lave temperaturer (8-10), men vi slapp regnet. Nå melder de om strålende sol og 20 grader resten av uken :) Lykke på jord! Blir spennende å høre om alle bøkene faller i smak.

    SvarSlett
  7. Mye nye spennende bøker du viser fram - men underlig nok er det Austenklassikeren jeg fester meg ved. Omslaget ser nydelig ut :)

    SvarSlett
  8. Jeg har lest "If I stay" og "Persuasion", jeg likte begge godt :) Elsker sitatene som har blitt plukket ut av sistnevnte bok og printet på bokens forside.

    Hvis du er interessert kan du lese mine tanker om Persuasion her og om "If I stay" her.

    Husker jeg ikke feil så har Silje(Siljes skriblerier) skrevet anmeldelser både av "Fangirl" og "We were liars"-

    Nyt de nye bøkene og tusen takk for linken! :)

    SvarSlett
  9. Så mange flotte bøker! Ingenting er som å handle akkurat de bøkene man ønsker seg :)

    SvarSlett
  10. Har lest If I stay og Eleanor & Park. Likte If I stay godt, men Eleanor & Park ble jeg dessverre ikke begeistret for. Den ble en smule for rar:)

    SvarSlett